Text från 2014 "Ihåligt hjärta"
Peeeeeeeeeeee.... ... ....p
20:03
Klockslaget då min puls avtog
Och hjärtat stannade
60
Tid för död i själ och kropp
Inträffade omkring så många dagar sen
I en soffa på andra våningen
Och till samlaget av tre
Smekande ord...
"Jag älskar dig"
Älskade
Jag känner fortfarande smaken av tomheten efter dig
Som ett sällskap vid mina läppars runda bord
Tomt
Eko
Tomt
Påminnelsen kommer
Som ett varigt sår från ett vådaskott
Från en prickskytt
Med kisande ögonblick
Rakt igenom bröstkorgen
Smäller igen dörrar
Öppnar ostädade rum
Inombords andas jag på konstgjord väg
Och
Luft
Får jag i ett vilset leende
Och ett upphittat skratt
Hand i hand går jag rik med tiden
Men mitt hjärta lever på syrefattigt blod
Och
Med handen tryckt mot strupen
Håller jag hårt i det som jag har kvar
Vårdar själen i respirator
Och
Alla som jobbar för att återuppliva mitt hjärta
Säger att när jag väl visar minsta lilla livstecken
Blinkar till eller kramars någons hand
Svamlar jag, och
Frågar efter dig
Tigger och ber
Med utsträckta händer
Tårar i ansiktet
Och med hjärtat
Blödandes i famnen
Ifall himlen kallar på mig nu
Kommer
(obduktionsrapporten visa orsak och värkan)
Dig
Fri vers av Hon kallar sig poet
Publicerad 2020-05-25 21:59
Flying Anna
Smärtsamt vackert. Får tårar i ögonen. Så många fina ordvändningar. Fastnade bland annat för "Luft Får jag i ett vilset leende Och ett upphittat skratt" Mitt i det svarta glimmar korn av humor. Bitterljuvt!
2020-05-29