Logga in




Text från 2014 "Ihåligt hjärta"

Peeeeeeeeeeee.... ... ....p

 

 

 

20:03 

Klockslaget då min puls avtog

Och hjärtat stannade

 

 

60 

Tid för död i själ och kropp

Inträffade omkring så många dagar sen

  

 

 

I en soffa på andra våningen

Och till samlaget av tre 

Smekande ord...

 

"Jag älskar dig"

 

 Älskade

 

 

 

Jag känner fortfarande smaken av tomheten efter dig

Som ett sällskap vid mina läppars runda bord

 

 

 

Tomt

 

Eko

 

Tomt

 

 

 

 

Påminnelsen kommer 

Som ett varigt sår från ett vådaskott

Från en prickskytt

Med kisande ögonblick

Rakt igenom bröstkorgen

Smäller igen dörrar

Öppnar ostädade rum 

 

 

 

Inombords andas jag på konstgjord väg

Och 

Luft

Får jag i ett vilset leende

Och ett upphittat skratt

 

 

 

 

Hand i hand går jag rik med tiden

Men mitt hjärta lever på syrefattigt blod

 

 

 

 

Och

Med handen tryckt mot strupen

Håller jag hårt i det som jag har kvar 

Vårdar själen i respirator

 

 

 

Och 

Alla som jobbar för att återuppliva mitt hjärta

Säger att när jag väl visar minsta lilla livstecken

Blinkar till eller kramars någons hand

Svamlar jag, och

Frågar efter dig

 

 

 

Tigger och ber 

Med utsträckta händer

Tårar i ansiktet 

Och med hjärtat

 

 

 

Blödandes i famnen 

 

 

Ifall himlen kallar på mig nu

 

 

Kommer
(obduktionsrapporten visa orsak och värkan)

 

Dig

 



Fri vers av Hon kallar sig poet
Publicerad 2020-05-25 21:59


Flying Anna
Smärtsamt vackert. Får tårar i ögonen. Så många fina ordvändningar. Fastnade bland annat för "Luft Får jag i ett vilset leende Och ett upphittat skratt" Mitt i det svarta glimmar korn av humor. Bitterljuvt!
2020-05-29