Men det går inte
För det händer ingenting
Är fortfarande kvar här i nuet
Och jag som trodde att det räckte med att man skruvade
tillbaka klockan för att kunna åka tillbaka i tiden
Ja, så att man skulle få en chans att kunna ångra sig
om man nu har gjort något dumt
Något inte allt för sunt
Eller i hopp om att föryngras lite granna
Det vore något det
Men inget av det här går hur mycket som jag än försöker
Så vart fick jag det härifrån egentligen
Kommer inte riktigt ihåg eller jag minns inte
Jag mitt dumma fån
För nu förstår jag
Jag har som alla andra bara min tid till låns
När den tar slut så tar allt slut
Förbaskat också
Och jag som trodde jag hade dispens från gudarna?!
Jag försöker att skruva tillbaka klockan!
Ken Cassel
26/5-2020
Fri vers av Ken Cassel
Publicerad 2020-05-26 01:33
Lottie Ålhed
Skildrar väl den tid som går med fart.
2020-05-27
lilla t
Att känna ånger när man gjort något dumt kan man göra utan att frysa men förstår din känsla av att vilja ha något ogjort. Snyggt Ken!
2020-05-27
Solstrale
Ja det blir lite skruvat med tiden emellanåt gott att lyfta vad man med som människa stundom dryfta! Tack!
2020-05-26
ej medlem längre
om du tror på gudar tror du på oändlighet. om du tror på asagudar är det enkelt, när du dör blir du ett as - en gud, själv! en ängel, en skyddsängel eller guidande ängel. enkelt... som flyger igenom universum i mörkrets hastighet...
2020-05-26