Jag tror på ödmjukhet
--- jag tror på kärleksfullhet
--- på enkelhet,
empati
hjärta
inte hårdhet!
Jag vill ju inte bli hård
nej, då brister jag...
"Låt dig ej förhårdna i denna hårda tid!"
Låt dig ej förbittras ej förskräckas...
Och viktigast: Låt dig ej förbrukas!
Men bruka väl din tid...!
Wolf Biermann visste vad han sjöng om.
Det handlar om att bevara sin själsliga värme.
Var varm...
Det är allt.
Prosa av bohemen
Publicerad 2020-08-11 20:50
bibbi ahrnstedt
fint diktat om viktiga saker
2020-08-13
Öknens Ros
Sista versen sammanfattar på ett fint sätt ditt budskap.
2020-08-12
ERD-man-SKY
ja, - på enkelhet, empati, good hjärta all this. Så vigtigt!!
2020-08-11