Logga in




Solens sista strålar
skiner in i mitt mörka rum,
mitt rum som är mitt fängelse.

I fjärran kan jag se bergen
och ovan den färgade himlen
men jag kan aldrig nå dit.

Jag är fast i mitt fängelse,
fånge i mig själv,
i mina egna tankar.

Ska jag någonsin bli fri
från buren som håller mig
fånge i mig själv?



Fri vers (Fri form)
av K_Boija
Publicerad 2021-04-19 20:39


Stisse
Din text är omtumlande, Ljuset väntar utanför dörren om vi går ut och möter upp. Tankarna är bara fluffiga moln som glider bort.
2021-04-24


Monica Lindgren
Nej, vi blir inte fria från oss själva. Och vi blir grundligt trötta på oss ibland. Det bästa är väl att glömma sig och försöka engagera sig i andra. Ja, din dikt inspirerade mig, som du märker.
2021-04-24