Logga in


 

Om jag bara hann
skulle jag stanna
tiden
så livet får mer plats
att njuta

Om jag bara kunde
skulle jag vrida tillbaka
klockan
få tiden att räcka
längre tillsammans

Om jag bara kunde
och hade hunnit
säga farväl
innan tiden gör valet
och tar dig

Skulle det vara
annorlunda då?

 



Fri vers (Fri form)
av Susen
Publicerad 2021-04-27 21:41


BenGust
Visst kunde det varit på annat sätt då. Tänk om vi finge stanna tiden när den är som bäst som för att spara de bästa ögonblicken. Också en tanke.
2021-04-28


Kajan
Det paradoxala med begreppet ”tid” kommer fram bra här, ”om jag bra hann skulle jag stanna tiden”. Tiden är ogripbar och undflyende, mer en tankekonstruktion; och ofta känns det som vi inte hann det vi ”borde”.
2021-04-28


Marita Ohlquist
Bra och tankeväckande om tidens betydelse i våra liv!
2021-04-28


Sparvögat
Så mycket man önskar att man sagt och gjort när ett farväl är taget... Fint tolkar du de tankarna med dina ord
2021-04-28


Maria Sundelin
Tror inte att vi kan bli riktigt redo att ta farväl
2021-04-28