Goddag du morgon min
jag har väntat på dig
gläntat på fönstret efter dig...
Men idag du verkar vara sen
än bara ett litet sken ifrån dig...
Mörknar din dag, svartnar ju min...
Då sjunker mitt sinn...
Du kunde väl bjuda på en liten solglimt
då och då, så känns inte molnen så grå...
Du om nå´n borde väl veta
att även ha en extra solstråle på lut
är inte alls ett dumt beslut
det kan väl inte vara så svårt
att låta ett litet ljus titta ut...
Fri vers av Ewa-Britt Nilson
Publicerad 2021-06-30 03:18
ADI Nehlin
Du är duktig med orden! Gillar!
2021-06-30
Feliaxel
Ny dag Nya tag
2021-06-30
ULJO
Att vakna till dagens oskrivna blad
2021-06-30