Logga in




© Ur "Dialogerna"

Så vad anser ni man ska tillämpa
för åtgärd mot det allt mindre
existensiella utrymmet ?

-Överviktiga människor tar för
stor plats och bör bantas bort.

Men överviktiga personer
har väl också rätten till sin existens ?

-Inte om man blir för viktig och det
måste finnas begränsningar
för hur stor trängseln ska vara
främst i dessa corona tider.

Nu finns det ju faktiskt fler som är
undernärda
än överviktiga ska vi banta bort
dom också tycker du ?

-Nä, men vi ska se till så de inte
förökar sig,
i allt övrigt är de oviktiga.

De e ju tur att man varken är över
eller underviktig då.

Arbetslösa och hemlösa då,
va gör vi med dom ?

-De som inte vill men kan arbeta,
erbjudes en sista dusch,
och de hemlösa som kan jobba
får en övernattningslägenhet
i anslutning till arbetsplatsen.

Gamla, sjuka, missbrukare och
interner, vad gör vi med dom
tycker ni ?

-Gamla och sjuka tar naturen hand om,
missbrukarna får skriva på ett kontrakt
där de i sina sinnens full bruk avser
på bekostnad av staten få fortsätta med
sitt missbruk tills döden inträffar och
interner bör sändas till en öde ö.

Med den politiska åtgärdsportfölj ni har,
lär det bli väldigt glest mellan människor,
och det är nästan så man anar tredje rikets
nya marschkängor.

*



Övriga genrer (Drama/Dialog)
av Notarius publicus:Sten Wiking
Publicerad 2021-07-13 19:18