Logga in




 

Av världens alla
storslagna vyer
är ingen vackrare 
än att se solen
åter födas
i ögon så länge
förlorade i mörker



Fri vers (Fri form)
av Blåmes
Publicerad 2021-08-20 14:29


Niliboy
Solen om hösten, vintern å våren då. När man blir gammal och svimfärdig av sommarsolen är man inte så hyllande längre! Pardon!
2021-08-20


100apor
Ögonuppgång! En fängslande och hoppfull dikt och bild.
2021-08-20


ej medlem längre
Vackert!
2021-08-20