Det var då vi band ihop natt och dag
med ord som betydde någonting för oss
det var då vi älskade luften ur våra sinnen
och föll i varandras armar
och trodde att vi aldrig skulle komma loss
Och det gjorde vi inte heller
vi blev ett par för livet
vi behövde inga andra
vi behövde inget skrivet.
Vi dök från svarta klippan
vi seglade i stormen
vi satte inga gränser
vi hade inga normer.
Du och jag levde för kärleken
vi levde för natten
vi hämtade styrka ur spänningen
ur gråten ur skratten.
Vi blev ett par för livet
vi behövde inga andra
vi behövde inget skrivet
vi hade jämt varandra.
Bunden vers av Peter Kohlm
Publicerad 2021-08-30 18:55