Vad gjorde jag fel
vad gjorde jag rätt
finns det ännu ett sätt
hos en liten, liten del
Jag försökt att bli hel
jag försökt att bli mätt
utan att nå nåt vett
utan att slippa vel
Så jag sluta att slåss
då blev livet så grått
kunde ej komma loss
Därför är det så gott
att det handlar om oss
(som så dåligt har mått)
Bunden vers (Sonett)
av Bengt Hedlund
Publicerad 2021-09-08 20:03
Solstrale
Psykisk ohälsotal steg under pandemin... Vi har inte träffats som förr, släppt in leendet vid dörr, tror fasen det inte blir lätt och själen blir fattig och kroppen på leenden, välvilja, vänskap och kramar aldrig blir mätt... Bra diktat med ens slags "dikt med sikt på det av vikt"...
2021-10-05
Blomma-Stjärna
- fint i både innehåll, rim och flyt - och avslutet är lysande - titeltexten också!
2021-09-09
Sefarge
Ahh. Det tar sig! Som även en nostalgisk bilentusiast sprätt Sa o drog i väg med sin ny -renoverade Sonett. .. ;)
2021-09-08
Marita Ohlquist
Bra text med ett fantastiskt avslut.
2021-09-08
lodjuret/seglare
Bokmärker texten för högläsning för en väninna, hon är såväl människa som kvinna...
2021-09-08