- Grattis! Du har blivit utsedd till världens lyckligaste människa.
- Oj! Tack! Vad lycklig jag blir!
- Ja, men du är redan världens lyckligaste, menar du att du är ännu lyckligare nu?
- Ja, man kan aldrig vara lycklig nog.
- Hur lyckades du bli så lycklig som du är, vad krävs det för det?
- Inget särskilt, jag är bara lycklig helt enkelt.
- Du bor i en etta, jobbar som butiksbiträde och har inte så mycket pengar och tillgångar. Vad är det som gör dig så lycklig?
- Ingenting säger jag, jag är bara lycklig!
- Du verkar vara lite irriterad för att jag ställer de här frågorna. Så du är inte lycklig 24/7?
- Hörredu, jag tycker vi ska avsluta den här intervjun innan nån av oss blir utsedd till världens olyckligaste människa.
- Okej, men lycka till!
*Smack* (Intervjuaren ligger på golvet) - Du bad om det!
Övriga genrer (Drama/Dialog)
av Onomatoprofet
Publicerad 2021-10-20 11:18
Gunnar Hilén
Skitbra och som Evert Taube uttryckte det : "Vem har sagt att just du kom till världen, för att få lycka och solsken på färden ?" ( Så länge skutan kan gå ). Finlans lär vara världens lyckligaste land men inte om man räknar med hur människorna mår hahaha.....
2021-10-26
Elisabeth Nilsson
Kanonbra satir, läser jag.
2021-10-20
Staffan Nilsson
Lyckad och kul gestaltning av vår ständiga jakt efter receptet på lycka.
2021-10-20