När tårarna faller
När hjärtat av smärta värker
När själen tycks blöda
När allt går i svart
Låtsas att tårarna är löv
Låtsas att hjärtat är en fjäril
Låtsas att själen är en flod
Låtsas att mörkret döljer regnbågen
För naturen gråter regn
För vardagen pulserar stilla
För ingen kan leva helt utan smärta
För ljuset kommer i gryningen
Så njut av naturens mångfald
Så våga leva i nuet en stund
Så försök tro på ditt eget värde
Så följ ditt hjärta i alla lägen
Fri vers av Maria Sundelin
Publicerad 2021-11-01 06:53
Susen
Bra skrivet, gillar speciellt sista strofen
2021-11-01
Solstrale
God uppmaning och fint förmedlat!
2021-11-01
Marita Ohlquist
Bra text om att leva, känna tillförsikt och framtidstro.
2021-11-01
ULJO
Så sant. Ingen kan leva utan att känna smärta.
2021-11-01