Logga in


Det går en stillsam vind
när kvällshimlen är röd
På stigen ned mot sjön
en virveldans så spröd

Jag ser en rad av älvor
så skönt i månens sken
De svävar fram i natten
så trolskt på lätta ben

De visar mig sin glädje
och tar så ömt min hand
de för mig ut i dansen
som vackra sidenband

Vi dansar runt på ängen
med månen som en vän
Att allt är som en saga
det har jag nog på känn

En älva gav sin kärlek
till mig på öppen äng
Hon skänkte av sin lycka
där i min varma säng

Du är som en prinsessa
du skogens sköna mö
Din hy är len som silke
din skönhet kan ej dö

Att leva ut i drömmen
är något som jag vill
Ibland jag bara önskar
att tiden fick stå still

(Copyright © ULJO)



Bunden vers (Rim)
av ULJO
Publicerad 2021-11-01 07:11


Solstrale
Bedårande vackert och stämningsfullt!
2021-11-11


Lena Staaf
Vackert, dröm och saga i ett.
2021-11-01


Susen
Du trollbinder mig i denna vackert rimmade dikt. "Ibland jag bara önskar att tiden fick står still"
2021-11-01


Elisabeth Nilsson
Underbart diktat om sagans ljuva väsen.
2021-11-01


Marita Ohlquist
En ljuvlig text om ett möte i månens sken.
2021-11-01


Maria Sundelin
Väldigt vackert Jag älskar dimma
2021-11-01


Öknens Ros
Drömska ord om dessa sagans väsen.
2021-11-01


Feliaxel
Drömlika rader Fint
2021-11-01


AiA Maria den fria
Drömheta Trolska Vackra Toner Tack!
2021-11-01