Varje minne av någon vi saknar
Bär en bit av deras närvaro
Varje gång vi tänker på någon vi misst
Fyller de våra hjärtan med värme
Varje gång någon vi saknar kommer på tal
Finns den personen med i rummet
Våga minnas alla vackra stunder
Även om det ibland gör ont i hjärtat
Våga tänk på dem du saknar i livet
När de känns oändligt långt borta
Våga berätta om dem som saknas dig
För då står de brevid dig och ler
För så länge vi minns någon
Finns de kvar i våra hjärtan
Och fyller oss med känslor
För varje gång vi tänker på dem
Vi inte längre kan se eller krama
Står de där och ger oss den kramen
För varje gång vi delar tankar och minnen
Blir dem vi saknar levande igen
I allt det vi hann uppleva tillsammans
Så varje minne, tanke och berättelse
Vi delar med andra om dem vi saknar
Är ett sätt att få dem att leva kvar
Ty alla vemodsvackra känslor
Som förlusten av någon nära
Alltid för med sig till den som blir kvar
Är ett sätt för hjärtat att visa
De finns kvar vid vår sida så länge
Vi vågar att känna och minnas
Fri vers av Maria Sundelin
Publicerad 2021-11-05 06:53
Monica Kvist
Vackert och trösterikt.
2021-11-15
Marita Ohlquist
Visdomsord av en klok kvinna.
2021-11-05
Solstrale
En fin tankeväckande pärla!
2021-11-05
ULJO
Minnen av våra bortfarna själar finns i våra minnenas arkiv.
2021-11-05