Logga in


Inget bidrag till "Demokratiantologin"...debattinlägg

 

 

Om nu valet är ditt och det står dig fritt att välja vad väljer du att leva i

 

Plutokrati

Oligarki

Timokrati

Teokrati

Hierokrati

Teknokrati

(Byråkrati)

Monarki

Autokrati

Monokrati

Anarki

Demokrati

 

En röst gör skillnaden mellan majoritet och minoritet i varje demokratiskt val

 

 

 



Fri vers av Fale Bure
Publicerad 2021-11-12 21:31


Larz Gustafsson
Teokrati. Men den RÖSTAR man sig inte in i. Man föds på nytt in i den, genom ett ingripande från Herren Jesus. Ett ingripande jag själv ger bifall till. Det finns ingen kollektivanslutning i Guds Rike. Röstar gör jag INTE. Det slutade jag med på nittiotalet.
2021-11-13


AiA Maria den fria
En röst gör skillnad! Demokrati intet att ta för givet! Mindre byråkrati vore tex en tillgång. Tack!
2021-11-12