igår kväll från tevesoffan
Nu i pandemitider
är det ändå rätt skönt
att få sitta i soffan därhemma
och avnjuta
en fantastisk adventskonsert
från Dresden.
Den var inspelad 2019
i Frauenkirche
och det gick tydligt att se
att det var före pandemin
för folk satt tätt intill varandra
och något munskydd
fanns förstås inte på kartan.
Ett stygn av något oskuldsfullt
som gått förlorat
drabbade mig rakt in i själen.
Fri vers av Eva Helene
Publicerad 2021-12-19 13:29
Anya
Precis så tänkte jag också när jag såg ett program som var före pandemin. Tänk om vi vetat vad som komma skulle. Så fint fångar du dåtid och nutid. Snyggt!
2021-12-22
Monika A Mirsch
En underbar dikt om att sitta tätt intill varandra - känslan av närhet, på riktigt, är livsavgörande - och den bristen känns så in i .... skulle jag ha lust att säga ... Ha det så gott du kan!
2021-12-21
Maj-Lis
Musik helar
2021-12-20
Marita Ohlquist
Bra skrivet om hur pandemin har förändrat våra liv. Jag saknar rörelsefriheten, må den komma tillbaka.
2021-12-20
ULJO
Musik för själen
2021-12-20
Bibbi
Låter helt underbart.
2021-12-20
Sparvögat
Så skönt att i dessa tider vända blicken och kunna njuta av underbar musik… Jag önskar och hoppas att oskuldsfullheten kommer åter till oss!
2021-12-19
Larz Gustafsson
Ingenting mot den "konsert" de hade där 1945...
2021-12-19