Logga in


Jag har mången gång
tittat upp mot stjärnorna
försökt tyda dem som våra
starka Hjärnor har gjort...
Men jag har nog gått fel i Guds hus
men anat nå´t längre upp och bort
och sett spännande skimmer och ljus
men aldrig dit jag har nått...

Så med blicken fäst
uppåt höjderna kunde jag
ändå drömma om fröjderna som...
Där finns nog mycket intressant att se...

Och därifrån som jag tror
att det ligger ett lockande ovan
tittar kanske någon ner på oss
och undrar förstås då, vad är det
för typ av kryp de ser...




Fri vers av Ewa-Britt Nilson
Publicerad 2022-02-09 14:00


ULJO
Vi kan omöjligt vara de enda varelserna i detta oändliga universum. Spännande tanke att vi inte är ensamma.
2022-02-09