Den här patient X verkar ju helt normal
så varför är han föremål för psykiatrin ?
-Han säger sig fått en gåva som är hans
förbannelse.
Vad består den förbannelsen i ?
-Att han vet vad andra människor tänker,
och han har bevisat att det stämmer genom
att avslöja mina tankar och flera andras ur
vår vårdpersonal samt patienter så han be-
döms som en säkerhetsrisk för samhället
och kan ta sig till med vad som helst.
Hur mår han ?
-Med tanke på att kunna ta sig in i andra
människors hjärnor mår han nog inte så
bra.
Vad arbetade han med innan han hamnade
här ?
-Han var speccialist i psykiatri och hjärn-
forskare,och det ryktas han studerat både
Einsteins, Nietzches och Swedenborgs
hjärnor.
Det kan finnas en koppling där.
-Både Swedenborg och Nietzsche var ju
hemsökta av demoner i vanföreställning-
arnas värsta psykoser och att rota i deras
hjärnor sätter nog sina spår.
Hehe... då har du inte sett min... HÄÄÄÄÄR.!
!?!Ahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhåhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhneeeeeejhjääääälpååååååååååäääääääåååååååååååääåååååååååååäååå.........
-
-
Övriga genrer (Drama/Dialog)
av Notarius publicus:Sten Wiking
Publicerad 2022-08-08 02:38