Logga in


I den långa källarn,
i betongkomplexet
står ett ensamt case
23 år har nu gått
sen vi gjorde exit
caset det står kvar,
utan sin gitarr
tänk så många timmar,
alla åren
flöt så fort förbi
och caset bara undrar,
varför har jag inget i?
Grannarna noterar,
ingen bär det
ingen stjäl det
gudsförgätna caset.
Det är väl ändå trist,
det lider brist
på gitarr såväl
som gitarrist.



Bunden vers (Rim)
av Lustverket
Publicerad 2022-08-25 01:57


ej medlem längre
Mångbottnad dikt, om drivkraft tänker jag mig. Subtila rim som ger flyt och stuns till texten utan att dra till sig uppmärksamheten. Gillar den massvis och har läst flera gånger, har bara glömt bort att komma tillbaka och lämna en liten rad. Stackars caset. Det blir en riktigt tung känsla i skärningspunkten mellan diktens lättsamma ton och de mörka strömmarna under.
2023-05-05


Sefarge
Underfundigt skriftat! Alla har vi våra skal En del bär vi på oss Andra vid sidan om? ;)
2022-08-28