... att leva
uppleva
och lära känna
såväl tillsammans
med någon man älskar
och tycker om
som var för sig ...
Önskar blott bara
någon gång snart igen
få möjlighet att uppleva
och betrakta livet
utan en massa artificiella filter
för att sortera bort
allt det andra som
förvrider och skitar ner
allt det vackra
jag vet finns där
men som stundom alltmer
börjar bli någonting
jag vagt minns
att jag hört talas om ...
Men det är så
jag känner det idag
Imorgon är ju en ny dag
som jag väljer att tro
kommer att bjuda på
en bättre inomkänsla
för en sån som jag ...
Övriga genrer (Drama/Dialog)
av Peter Stjerngrim
Publicerad 2022-08-25 06:27