LIFE
Många är vi som skriver om sorger och tårar.
Ja det är så som livet kan vara, så hårt.
Bäst är det med varma vårar utan tårar
och hösten blänkande grann.
Att leva i sorger är bara för mycket, men tyvärr
brottas man, -med livet.
Skall livet vara som en saga?'
Det vore nog inte så kul.
Många är vi som drabbats av olika sorger,
många är vi som drabbats av leda,
Många är vi som tappat all ork,
men inte våra ord.
De kommer och de bildar en text
som de flesta förstår.
Mitt liv är komprimerat och både sorgligt och glatt,
ett liv som jag älskar, Jesus är min
stora kärlek i allt, därför orkar jag vidare gå.
Dikt och bild ©Maria
Fri vers (Fri form)
av MariaEvighet
Publicerad 2022-09-28 01:13