Logga in


 

 

 Samvetet är som en lök

inkapslat i sitt skyddande hölje

 

när man börjar skala

svider det i ögonen

 

ju längre in  man kommer

desto mer rinner tårarna



Fri vers (Fri form)
av Marita Ohlquist
Publicerad 2022-10-12 09:13


Ezmeralda
Ja visst är det så. Så svårt men vi är mänskliga!
2022-10-20


Respons
Kloka sanna ord.
2022-10-17


Susen
Finstämda rader som berör igenkännande
2022-10-16


Eva Helene
Vilken bra liknelse! Tänk om alla kom så långt!
2022-10-13


Kungskobran
Inget öga är torrt när samvetet rösten fått Den samvetslöse har tåren i ögat kvar
2022-10-13


Niliboy
Mycket roligt!
2022-10-13


Blått Norrsken
Så härligt uttryckt i din skrift
2022-10-12


Olof Lagerhorn
En originell bild över samvetet och hur vi förhåller oss till det.
2022-10-12


Öknens Ros
Tårar av både glädje och sorg måhända?
2022-10-12


Solstrale
En god metafor!
2022-10-12


Sparvögat
Vilken härlig betraktelse av lökens inre värld~samvetets inre färd… Mycket bra!
2022-10-12


Kajan
En bra liknelse, lök är i grunden mycket nyttigt !
2022-10-12


Maria Sundelin
Vi är olika bra på att lyssna på vårt samvete eller överjag Kramar
2022-10-12