Logga in


 

 

nånstans på vägen tappade jag tron

ett mörker föll över min gestalt

plötsligt kändes allt så kallt

livet sjöng en dyster ton

 

allt som förut värmde hjärtat

som bortblåst med vinden var

glädjen ej längre fanns kvar

allt var en enda djup smärta

 

den kärlek jag en gång kände

falnade för att sedan dö

till den jag sa adjö

hjärtat mitt det brände

 

 

nu jag inte längre är naiv

kärlek är blott ett ord

av drömmar är den gjord

får inte plats i mitt liv

 

den kärlek som skulle räcka

fanns ej att få för mig 

kan man tänka sig

att kärleken skulle mig bräcka 

 

säg vad är kärlek värd

när den så lätt förödas

när känslor så kallt dödas

att klyvas av tidens svärd

 

så kärlek visa mig vägen

och jag följer ditt ljus

till kärlekens hus

du som är det högsta väsen

 

 

 

 

 



Bunden vers (Rim)
av Öknens Ros
Publicerad 2022-12-18 16:25


Bodingen
Kärleken är död. Leve kärleken!
2022-12-20


Susen
Vemodsvackert om kärleken. Väl formulerat med fina rim. Dina ord berör
2022-12-20


Solstrale
Ett mörker och vemod med styrkan i att uttrycka sitt innersta! Du ger röst åt melankolin med en kraftfull berättarstil! Tack!
2022-12-19


Music mind
När man minst anar det kan man snubbla över kärleken eller så kan den växa från något till något annat. Det gäller att ha ett öppet sinne.
2022-12-19


Lena Staaf
Kärleken är känslig och ömtålig. Den klarar inte hur stora påfrestningar spm helst.
2022-12-18


Kungskobran
Förlorad kärlek går ej att få emdast en ny kärlek kan rå
2022-12-18