Logga in


 

Varför har alla ledande moderater en alldeles självklar och naturlig hög självkänsla, ett högt självförtroende? Överöstes de med massor av kärlek, uppmuntran och beröm i uppväxten?
Fick de pengar och dyra presenter när de hade varit riktigt duktiga? Ligger det i generna, var deras föräldrar och deras föräldrar skitbra på allting? Själv är jag så glad över att vara urusel på det mesta så att jag kan plocka ut en härligt ansenlig summa sjukersättning varje månad.
Jag vet att jag är dålig och har försonats med detta faktum. Men jag är duktig på plockepinn.



Prosa av Johan Bergstjärna
Publicerad 2023-09-30 18:24


rostspik
Fasader och klassprivilegier.
2023-09-30