Betänk denna fråga;
Varför ska det fortsättas
Med krigets låga?
När det kan vara bara lek
Varför beter vi oss inte
Mot krigets låga med ett svek?
Inget kan få mig
Att normalisera ett anfallskrig
Hur är det för dig?
Vi tycker sannolikt olika
Om Krigets förfärliga låga
Oavsett om det är fattiga eller rika
Sport, spel och tidsfördriv
Alla är de muntra följeslagare
I tillvarons sysselsatta liv
Jag väljer bort krigets låga
För tidsfördriv och hobbys
För att jag det kan och det våga’
Taleptox Skrev
Den 20231211
<+>
Bunden vers (Rim)
av Taleptox
Publicerad 2023-12-11 12:32