Logga in



Alla tårar i kroppen tog slut
De kom för ett par dar sen
Efteråt har jag inte
gråtit alls

Det gör mig ledsen att du inte vill stanna
Fast inte så ledsen
Som allting annat
- Jag tycker att jag borde blitt immun

I kroppen finns
En känsla av förlust
En slags
Fantomsmärta i hjärtat

Men det går inte att älska
Längre än dit kroppen tar slut
Och det finns inget jag kan skriva
Som ändrar på det

Kanske vill jag bara
Få ringa in min förlust
Få peka och säga
"Här gör det ont"

Sånt man inte
Formulerar för sig själv
Kan enkelt
Ta över

Varje sorg
Kräver sin tid
Och sin plats

Denna är till dig



Fri vers av fofipops
Publicerad 2024-01-20 00:23


Frivalitet
Fin text. Jag tolkar att sorg är något man kan förära en annan människa? Förstår inte vad strecket framför "Jag tycker jag borde blitt immun" gör där.
2024-01-20