Alla tårar i kroppen tog slut
De kom för ett par dar sen
Efteråt har jag inte
gråtit alls
Det gör mig ledsen att du inte vill stanna
Fast inte så ledsen
Som allting annat
- Jag tycker att jag borde blitt immun
I kroppen finns
En känsla av förlust
En slags
Fantomsmärta i hjärtat
Men det går inte att älska
Längre än dit kroppen tar slut
Och det finns inget jag kan skriva
Som ändrar på det
Kanske vill jag bara
Få ringa in min förlust
Få peka och säga
"Här gör det ont"
Sånt man inte
Formulerar för sig själv
Kan enkelt
Ta över
Varje sorg
Kräver sin tid
Och sin plats
Denna är till dig
Fri vers av fofipops
Publicerad 2024-01-20 00:23
Frivalitet
Fin text. Jag tolkar att sorg är något man kan förära en annan människa? Förstår inte vad strecket framför "Jag tycker jag borde blitt immun" gör där.
2024-01-20