Logga in


 

 

det där med livet

tänkte jag mycket på

skulle livet vara så här?

så mycket ängslan och ångest

 

ett barns tankar

som inte förstod de vuxna

0ch deras gåtfulla beteende

skrämmande och hotfullt

 

sår i kropp och själ

naturen en tillflykt

räddaren i nöden

så fridfullt och lugnt

 

där kunde man bara vara

sig själv och ingen annan

behövde inte förställa sig

så skönt att slippa det svåra

 

få skratta och jubla

vara människa

om än liten

stunderna jag gömde

i mitt spruckna hjärta



Fri vers (Fri form)
av Öknens Ros
Publicerad 2024-03-06 09:27


Monika A Mirsch
Dina ord din dikt går djupt in sprider sig förökar sig tar tag i det onda och vänder det till det goda
2025-03-04


Marita Ohlquist
En fin text om naturens positiva inverkan.
2024-03-06