det där med livet
tänkte jag mycket på
skulle livet vara så här?
så mycket ängslan och ångest
ett barns tankar
som inte förstod de vuxna
0ch deras gåtfulla beteende
skrämmande och hotfullt
sår i kropp och själ
naturen en tillflykt
räddaren i nöden
så fridfullt och lugnt
där kunde man bara vara
sig själv och ingen annan
behövde inte förställa sig
så skönt att slippa det svåra
få skratta och jubla
vara människa
om än liten
stunderna jag gömde
i mitt spruckna hjärta
Fri vers (Fri form)
av Öknens Ros
Publicerad 2024-03-06 09:27
Monika A Mirsch
Dina ord din dikt går djupt in sprider sig förökar sig tar tag i det onda och vänder det till det goda
2025-03-04
Marita Ohlquist
En fin text om naturens positiva inverkan.
2024-03-06