Logga in


Markisen som vi just satt upp på altanen
ger oss som ett extra rum
men nu blåste dess ena sida ned
skruven sitter löst
vi får inte upp den
- vi rullar in den.

Grannen, som bara är hemma på helger
klippte gräs idag
Vi såg att han var ledsen
men han hälsade och klippte även vår lilla plätt
Vi köpte en öl till honom och frun sa; "Nej.
Nej, han ska inte ha!"

Skrev mail till min son, som inte gick att sända
- min mail var spammad och blockerad
Byte till ny mail efterfrågades
Bytet tog oss en kväll och en förmiddag.
När jag så åter skulle kunna sända mail till sonen
fanns inte hans mailadress kvar -
andras adresser fanns men inte sonens adress
inte heller döttrarnas adresser...

Jag skriver på Messenger till barnen
ger min nya mailadress och frågar efter deras.

Min man säger; "Var försiktig med att lämna ut adresser."
"Jag tar bort adressen, när jag fått svar från barnen", säger jag
och väntar... och väntar...








Fri vers (Fri form)
av Blomma-Stjärna
Publicerad 2024-04-14 23:50


Bengt Hedlund
Tack för att du också skriver om livets sorger!
2024-04-17


ULJO
Komplicerat sådant.
2024-04-16


Lena Söderkvist
Dumma, dumma teknik! Själv har jag tummen mitt i handen... Hoppas att du får ordning på det.
2024-04-15


Anya
Inte lätt när ens mail blivit spammad. Hoppas ni snart får svar av barnen. stycket med grannen är intressant skriven med snygg gestaltning. som taget från en film. Undrar varför frun sa så? Det får vi kanske aldrig veta.
2024-04-15


Kungskobran
Livet är ett enda reparerande och fixande av alla prylar vi omger oss.
2024-04-15


Marita Ohlquist
Vardagsnära text om längtan och väntan, både att få upp markisen igen och att teknikstrulet skall lösas så att kontakten med nära och kära skall fungera.
2024-04-15


Respons
En vardagsvärld där längtan efter kärlek och gemenskap hörs bakom teknikstrul och sönder blåsta markiser
2024-04-15