Logga in




- MÖTEN -

... att gå över ...

gränsen mellan dig och mig

mellan dina ord och mina

mellan din glädje och min

... +

.... +

 

Det e mycket som förblivit osakt ...

mycket jag funderat över
i mina knutar

mycket jag inbillat mig
att det bara e jag som
förstår ....

Vårsolen värmer

och ställer allt till rätta

Ett gott slut på denna april!

 



Skapa | Skriva av Monika A Mirsch
Publicerad 2024-04-28 14:34


Monika A Mirsch
Stort tack Anya, Solstrale, Eva, Marita, Maria, Kungskobran och Blomma-Stjärna för den mjuka läsningen av min text! Kram Monika
2024-06-16


Anya
Tycker om den psykologiska touchen. Att man tror att man är den ende som förstår.....men så är det inte. Fint att april fick sluta gott.
2024-06-16


Solstrale
Gott ordat och fint sagt! något att om slå vakt!
2024-05-10


Eva Langrath
Så fint du knyter ihop slutet på din dikt.
2024-04-29


Marita Ohlquist
Vårsolen har en magisk förmåga att lösa knutar.
2024-04-29


Maria Sundelin
Ibland är det bästa vi kan göra att lita på hjärtat Kramar
2024-04-29


Kungskobran
Det är våren det är våren som kommit tillbaka igen och med den kärleken
2024-04-28


Blomma-Stjärna
vårsolen har en förunderlig förmåga att värma våra hjärtan!
2024-04-28