Jag har sovit och drömt om hur livet är ömt. Men nu är jag vaken och begriper saken; att bilen är ett vapen. Min ända tanke var att jag nu ge manken, för jag tror mig fatta vanken; av drömmen för fanken*.
Att köra tunga maskiner när man svänger, viner och vänder utan tanken på vad som händer efter krashar och bränder.
Det är roligt i stunden,, men varför skynda till minneslunden?
Som ung är man ivrig och modig, tar ej trafiken så blodigt, när man kan leva och ha roligt. Otroligt.
Hur lätt man glömmer
Vi har bara en kropp av kött och blod", som jag önskar vi alla förstod.
Det är enkla Ord tills vägen leder till mord.
Bunden vers (Rim)
av Alias0324
Publicerad 2024-07-14 19:31