Logga in


Vev, tio och lev är orden jag byggde vidare på. Gunwale skickade dem till mig. Jag har lagt till arton. Nu dansar tre ord till Respons






Är du tio
eller hundraårig man:
Lev, le och dansa när du kan!
Veva vev på positiv
det var cirkusapans liv...


(När jag var barn sjöng vi en visa som gick såhär: "Veva veva positiv....
apan heter Jocko, kommer från Marocko",
Sen var där en bild på en apa som spelade på ett positiv.)














Bunden vers (Rim)
av Cikoria Blå
Publicerad 2024-09-07 05:43


Lena Söderkvist
Carpe diem. Aldrig fel. Apropå visan, så sjöng vi dem hemma hos oss också (60-talet). Undrar om det inte är en Elin Wägner.
2024-09-10


Respons
Ja dansen och musiken är några av livets viktiga delar...
2024-09-10


Anya
Visst kommer jag ihåg den sången. :o) Jaa man måste försöka dansa sig fram i livet.
2024-09-07