Är du tio
eller hundraårig man:
Lev, le och dansa när du kan!
Veva vev på positiv
det var cirkusapans liv...
(När jag var barn sjöng vi en visa som gick såhär: "Veva veva positiv....
apan heter Jocko, kommer från Marocko",
Sen var där en bild på en apa som spelade på ett positiv.)
Bunden vers (Rim)
av Cikoria Blå
Publicerad 2024-09-07 05:43
Lena Söderkvist
Carpe diem. Aldrig fel. Apropå visan, så sjöng vi dem hemma hos oss också (60-talet). Undrar om det inte är en Elin Wägner.
2024-09-10
Respons
Ja dansen och musiken är några av livets viktiga delar...
2024-09-10
Anya
Visst kommer jag ihåg den sången. :o) Jaa man måste försöka dansa sig fram i livet.
2024-09-07