Nä då, det är väl inte jag som är förvirrad
Men samhället är det
Förvirrande alltså
Det har blivit en enda soppa
En massa folk har inte så mycket att göra
Medan andra måste jobba häcken av sig
Allt är så ojämnt fördelat
Så man smäller av...
Men, jag försöker bara sköta mig
som människa.
Jag är ju nu i ålderspensions- fasen
Så, jag begär inte så mycket av mig själv längre
Men, är fortfarande full av energi...!
Yes, som "pantertant" kan jag göra en del skillnad
som att bry mig om äldre och flyktingar m.m.
Ännu är det krut i gumman...
Yeah - go for it!
Fri vers av bohemen
Publicerad 2024-11-21 17:10