Logga in


Nä då, det är väl inte jag som är förvirrad

Men samhället är det

Förvirrande alltså

Det har blivit en enda soppa

En massa folk har inte så mycket att göra

Medan andra måste jobba häcken av sig

Allt är så ojämnt fördelat

Så man smäller av...

Men, jag försöker bara sköta mig

som människa.

Jag är ju nu i ålderspensions- fasen

Så, jag begär inte så mycket av mig själv längre

Men, är fortfarande full av energi...!

Yes, som "pantertant" kan jag göra en del skillnad

som att bry mig om äldre och flyktingar m.m.

Ännu är det krut i gumman...

Yeah - go for it!

 



Fri vers av bohemen
Publicerad 2024-11-21 17:10