Jaaaa..nu är vi snart där igen,
å va tror ni de ska bli för nytt
år ?
blir det godare än det förra
eller ska de bli som vanligt
utan att det blir bättre tro,
ja vi får väl bara hoppas
på att det inte blir värre
än det varit,
men om det blir det så får
2025 skilja sig från 2025
och gifta sig med 2026
nästa gång....... och så där
kommer det väl att hålla på
tills det blir ett riktigt
GOTT NYTT ÅR !
för att orden ska leva upp
till sin egen betydelse,
annars är det ju ingen mening
med ett gott nytt år.
-
Övriga genrer (Essä/Recension)
av Notarius publicus:Sten Wiking
Publicerad 2024-12-31 10:02