Med den pennan jag rör
Med den pennan jag skriver
Hamnar alla mina känslor
Faller ur min sinne
Pappret suger ut mig
Tills jag blir ensam blå
Den alltid mig vinner
Mina ord dör då och då
Nattens mörka bläck
Dansar över rader
Med all sin skräck
Mina ögon blir dårar
Är det vampyrens magi?
Har jag ingen lust att veta
Jag vill riva bort min egna skinn
När det finns inget om att skryta
När pappret lämnar
Dör ut från denna värld
Blir jag förbannad
Och vill ge se ut till himlens färd
Blodet mig fyller
För att fara ifrån åter
Åh, vart är min minne?
Ligger i senaten
Med nyaste krafter
Nya rader skrivs på
Dom blommiga fasader
Myrorna börjar gå
Bunden vers (Rim)
av Sofachka
Publicerad 2025-02-02 17:42