Logga in


Det var sommarkväll över byn
och lätta slöjmoln i skyn
vi möttes i en virvlande dans
på sommarens första folkets park

skogens doft lindade in alla steg
och akvilejan under daggen neg
vi såg in i solens morgonrodnad
med tillförsikt och ny mognad



Fri vers av Dolcehalit
Publicerad 2025-03-14 22:18


sphinx
Kärleken är svensktoppig ibland.
2025-08-18


Bengt J Malmsten
Bra beskrivet, precis så var det när livet föddes.
2025-08-18


ej medlem längre
Bra anslag
2025-04-19


ej medlem längre
Bra ansla och intressant tema som blir lite svensktoppsaktiga med nödrim. Skriv utan rim!
2025-04-19