Det var sommarkväll över byn
och lätta slöjmoln i skyn
vi möttes i en virvlande dans
på sommarens första folkets park
skogens doft lindade in alla steg
och akvilejan under daggen neg
vi såg in i solens morgonrodnad
med tillförsikt och ny mognad
Fri vers av Dolcehalit
Publicerad 2025-03-14 22:18
sphinx
Kärleken är svensktoppig ibland.
2025-08-18
Bengt J Malmsten
Bra beskrivet, precis så var det när livet föddes.
2025-08-18
ej medlem längre
Bra anslag
2025-04-19
ej medlem längre
Bra ansla och intressant tema som blir lite svensktoppsaktiga med nödrim. Skriv utan rim!
2025-04-19