Allt som händer
Och du är inte där
Du scrollar bara i din telefon
Dras in i sociala medier
Ligger och förslösar ditt liv på soffan.
Den bekväma
Där hemma
Du behöver inte ens röra dig en meter
Du får din stimulans ändå
Dina kickar
i ett aldrig sinande flöde.
Är det i din telefon allt sker ?
Det du konsumerar
Prenumererar
Gillar & skickar vidare
Är det verkligen det äkta?
Eller är det fejk, designat bara för dig och din lilla värld
som mobilen skapat baserat på dina klick.
Lägg din ”nalle” åt sidan
Bejaka autenticiteten där ute
Krama den värld som längtar efter dig
och som saknar det unika som är du.
Livet går inte i repris
Fri vers (Fri form)
av Boneyfrank
Publicerad 2025-04-21 08:39
BenGust
Många sanningar som sägs. Livet går inte i repris och var och en unik vilket den digitala världen knappast kan ersätta, bara härma. Svårt om inte omöjligt t.ex ersätta nån på en scen. Om det digitala inte direkt är fejk och kan göra nytta, så är det mesta bara 'konstlade behov'.
2025-05-01
Spiken.Online
Viktigt budskap. Gillade rytmen och avslutningen – den sista raden satt där den skulle.
2025-04-21
Imzon
Bra fångat av osocisala medier??
2025-04-21