hat är inte klarhet
Kom nära mig
och du möter vassa kanter
Knacka på
och jag hälsar med järnnävar
Se mig i ögonen
och solen går i skugga
Rör mitt hjärta
och du vandrar in i skymning
Utmana mig
och min lie sveper evig natt
-------------------------------------
Ändrad efter konstruktiv kommentar.
Fri vers (Fri form)
av sphinx
Publicerad 2025-07-22 01:27
Max Poisé
Det intressanta med poesi är att vi individuellt bedömer efter våra egna erfarenheter, känslor och vyer. Det finns inga rätt eller fel. Inga ord som inte existerar eller tolkningar som är felaktiga. Då det inte finns ett konkret rättesnöre, så är allt bara så rätt...
2025-07-22
ej medlem längre
Det mesta du skriver är bra, men jag tycker att just detta rör sig för nära "klysch-området". Svärta är ett svårt ord, inte minst när det föregås av så enkel (och vackert konkret!) strof. Järnnävar funkar dock, men mest för att ribban är sänkt.
2025-07-22