Logga in


ur Hymner

Du trodde jag var farlig

Och ville dig illa!?

Hur man än betedde sig

Gick det inte att övertyga

Dig om motsatsen

Men det var faktiskt så

Att jag bara levde mitt liv

VI hade bara träffats ett fåtal gånger

Du hade bestämt dig

Att du trodde jag är en människa

Med psykiska problem

som du hade bekymmer med

Nu ville du att andra

Skulle åtgärda mig

För att du ville

bli av med mig

Att andra skulle utföra det

Smutsiga jobbet

Och ta hand om mig

Själv hade du också dragit omkring

Men en vidare kontakt

Tog du avstånd ifrån

Makten och att få bestämma

Över andra lockade dig mer

När du stod där och pratade 

Över våra huvuden

Jag roades förtvivlat

Över detta som hänt

Men du kände dig drabbad

i din hybris

Av min blotta närvaro

Jag kurar ihop mig

Och lever i stillheten

Numera För en stund

Och drar mig tillbaka till

Ett liv i inkognito

Sedan tänker jag på dig

Och undrar hur du har det idag?

Det är så länge sedan

Och jag hoppas att du också lever

I stillhetens hymn

 

Taleptox skrev

Den 20250805

<+>

 



Fri vers (Prosapoesi)
av Taleptox
Publicerad 2025-08-05 18:03