Logga in




Eget foto




Det är livsfarligt att leva
men lev ändå!!!

Du behöver ju inte
beträda spåret
där ingen mänska
borde vistas eller gå

Så lev ändå!!
sa mig tanken
då jag blev varse
varningsskylten

På promenaden
lite vid sidan av ett
livsfarligt järnvägsspår





Bunden vers (Rim)
av Lottie Ålhed
Publicerad 2025-09-17 10:14


Lena Staaf
Ett hjärta i halsgropen inför denna text och tanke! Livet kan vara slut på ett ögonblick.
2025-09-17


Larz Gustafsson
"Det är farligt att leva, man kan dö", som Uggla sjöng.
2025-09-17


Kungskobran
Järnvägsspår är väl egentligeninte farligare är en landsväg. Man har ju god sikt åt bägge hållen. Vill man ta livet av dig så är det emellertid en hygglig bra plats. Det informer ju skylten om.
2025-09-17