Jag var hemma hos den gamla kvinnan
hon med fiolen
Hon hade en gammal fiol
som hon ärvt av sin far
och på väggen hängde en bonad
där det stod broderat:
Det är mänskligt att fela!
Bredvid var en fiol broderad - en fela.
Jovisst är det mänskligt, men
man blir ledsen
när man inte lyckas
när man får ett nej
Det är inte roligt
Nej, man gråter inom sig
Vi gråter
inom oss.
Fri vers av bohemen
Publicerad 2025-09-30 08:52
Blomma-Stjärna
lite underfundig text - kul -dubbelbottnat! - spela min fela!
2025-09-30