Logga in


Jag var hemma hos den gamla kvinnan

hon med fiolen

Hon hade en gammal fiol

som hon ärvt av sin far

och på väggen hängde en bonad

där det stod broderat:

Det är mänskligt att fela!

Bredvid var en fiol broderad - en fela.

 

Jovisst är det mänskligt, men

man blir ledsen

när man inte lyckas

när man får ett nej

Det är inte roligt

Nej, man gråter inom sig

Vi gråter

inom oss.



Fri vers av bohemen
Publicerad 2025-09-30 08:52


Blomma-Stjärna
lite underfundig text - kul -dubbelbottnat! - spela min fela!
2025-09-30