Logga in


Marginalanteckning: Främlingskapet är inte bara i världen. Det är i spegeln. Det är i munnen som säger jag och hör ett annat namn.

Jag är en främling

i mitt eget namn.

 

Rösten tiger

när jag kallar på mig själv.

 

Ansiktena är speglar

utan minne,

ögon som glider förbi

utan att fästa.

 

Världen står stilla —

ett hus med stängda dörrar,

trösklar som bränner.

 

Jag går i gator

där orden inte tillhör mig,

där varje steg skriver

en bok jag inte kan läsa.

 

Främlingskapet är ingen plats,

det är en hud,

ett skinn som aldrig lossnar.

 

Kanske är det jag

som är världen främmande.

 



Fri vers av till E
Publicerad 2025-10-07 18:35


Nika M
Mycket bra skrivet om främlingsskap. ingen plats, det är en hud, ett skinn som aldrig lossnar
2025-10-08


sphinx
Existentialistiska funderingar, alienering och utanförskap.
2025-10-08


Dolcehalit
Mycket snyggt skrivet om att inte känna igen sig själv!
2025-10-08