Logga in




Man är sig själv närmast

Att vara andra till lags
Det är med dig själv
du måste leva

Det blir allt ensammare
ju äldre man blir
När sen alla fött,
då väntar Döden på dig

Men åren slipar av
alla möjliga
och omöjliga
skavanker

Till sist blir du
riktigt behaglig
att umgås med
Tycker Döden detsamma?

(fotograf: Stephan Wideman)



Fri vers (Fri form)
av Bengt J Malmsten
Publicerad 2025-10-22 07:48


Dolcehalit
Djupa reflektioner i denna dikt. Sant att det är med sig själv man måste leva! Snyggt!
2025-10-22