Man är sig själv närmast
Att vara andra till lags
Det är med dig själv
du måste leva
Det blir allt ensammare
ju äldre man blir
När sen alla fött,
då väntar Döden på dig
Men åren slipar av
alla möjliga
och omöjliga
skavanker
Till sist blir du
riktigt behaglig
att umgås med
Tycker Döden detsamma?
(fotograf: Stephan Wideman)
Fri vers (Fri form)
av Bengt J Malmsten
Publicerad 2025-10-22 07:48
Dolcehalit
Djupa reflektioner i denna dikt. Sant att det är med sig själv man måste leva! Snyggt!
2025-10-22