Alla vill älskas,
men inte älska.
Alla vill ses,
men inte se.
Alla vill höras,
men inte höra.
Alla vill förstås,
men inte förstå.
Alla vill ha,
men inte ge.
Är det konstigt att världen ser ut som den gör?
Fri vers av JanneD
Publicerad 2025-10-27 08:53
Lennart Olofsson
Bra rubrik. Tänkvärd poäng.
2025-10-27
Lennart Olofsson
Bra rubrik. Tänkvärd poäng.
2025-10-27
Sefarge
Fin Oscar Wilde liknande parafras:"Det flesta lever För kärlek och beundran Men det är Med kärlek o beundran vi bör leva. .." ;)
2025-10-27
Svante Källström
Se där! Vi lever i ytlighetens tidevarv.
2025-10-27