Logga in






Det är disigt.
Solen kämpar.
På insidan:
längtan.

Vi ska gå ut.
Vi ska på promenad.
Vi ska trotsa,
i all välbehag.

Ett steg i taget.
Vi ska fånga dagen.
Vi ska möta naturen,
vårda det inre djuret.

Luften kommer vara söt
av friska andetag.
Fuktig är marken,
naturen är bar.

Vi kommer gå länge,
så länge som våra ben bär.
Sen kommer vi fika
precis där vi är.

För att sen gå hem.
Krypa ner i soffa eller säng.
För att vila,
så vi kan göra det igen.



Fri vers av ErikJohanEriksson
Publicerad 2025-12-13 13:51