när jag frågade
dog du
du försvann
ditt minne av det vackra
dog med dig
och vi fann en cirkel
som visade att inget kunde varit allt
jag grundlade viljan att föreviga
men den krystade frågan lät lågan dö
och den fristaden kunde inte finnas
medan allt var en ljus liten tanke i mödan
du vackra fina varelse
jag är där vid din sida
men när svaren är aldrig
förtvinar mina grundläggande viljor
just nu är du i mina tankar,
du existerar i mina ådror
och jag vet att det är en önskan
men gör min Jul vacker,
genom att bara säga,
att jag är den du tänker på.
Prosa av Max Poisé
Publicerad 2025-12-20 21:12
Lena Staaf
En vacker men samtidigt sorglig kärleksdikt, den älskade som endast finns kvar som ett litet minne.
2025-12-21
sphinx
Låter som textjaget ger upp allt för kärleken... Hoppas det blir så som en klapp i jul då...
2025-12-20
Dolcehalit
En vacker önskan!
2025-12-20