Logga in


( Vad mänskligheten bär osynligt under sitt skal?)


Han strök sina händer
Över sitt håriga bröst

Och betraktade nöjt
sitt frodiga pubishår
o välvuxna manlighet


Men kände sig ändå som
i ett tomt hål,så värdelös

När han ville fylla sig med
hennes doft,och henne utav
sin säd. Men hon hade sagt
att hon inte kunde ha barn
med honom.

Då han vid en genomgången
undersökning upptäckts bära
på 6 genetiska fel i arvsanlagen

enligt en AI-analys med upptill
70% säkerhet att ett barn tillsam
-mans skulle resultera i cancer
utbrott innan 40- års åldern samt
5 andra åkommor +hennes 2 gen
fel-variationer det helt enkelt var
bättre för dem att ej föda fram ett
barn med så stor risk för framtida
kommande sjukdomar.

Och han kände sig som ett vackert
skal med misslyckat inre,som han
och hon i hemlighet bar på

Men det lindrades av hennes ord
då hon med strålande ögon sagt att
han var den människa hon älskade
mest av allt på hela jorden och
ville leva hela sitt liv med

Och det var ju en tröst och stor
inre glädje att kunna känna sig
älskad av en så vacker och snäll
kvinna trots att man inte var helt
perfekt och kunde få föda fram
ett barn tillsammans

Allt kan man ju ej få men att
kunna behålla kärleken till
varandra.

Kanske var det största ändå?













Övriga genrer av Sefarge
Publicerad 2026-01-02 00:04


karenina
Ord som får mig att tänka på yta - ett vackert och attraktivt yttre, framgång och välstånd, vilket kan skådas och beundras av andra, men där individen bär på en stor sorg som skapar gnagande tomhet inuti.
2026-01-02