Jag är alltid sist i kön
den rör sig
men jag är alltid sist
inga syns bakom mig
och det är alltid
lika många framför mig
Fri vers av Kungskobran
Publicerad 2026-01-04 21:30
Lena Söderkvist
Ett märkligt fenomen, men så är det att bli förbisedd.
2026-01-06
Eva Langrath
En sällsam upplevelse.
2026-01-05
Blomma-Stjärna
ja, en egendomlig upplevelse... sägs inget om det är något viktigt diktjaget köar för men tänker att det är lättare att lämna kön om ingen är bakom
2026-01-05
Marita Ohlquist
Tolkar texten som en mardröm.
2026-01-05
sphinx
Världen är surrealistisk ibland.
2026-01-04