Logga in




inom mina begränsningar
hittar jag svindlande
möjligheter

det är helt okej
att ha kort tid på sig
så länge en minut
kan vara fylld av ljus

det är okej
att vara rynkig
sakna några tänder
och väga 100 kg
bara man kan glädja sig
åt sig själv och andra

jag är nog som min mormor var
min uppfinningsrika mormor
som med glimten i ögat sa:
"Bättre brödlös än rådlös!"














Fri vers (Fri form)
av Blomma-Stjärna
Publicerad 2026-01-04 22:14


Bengt Hedlund
Det är märkligt att när jag sitter och tittar här glömmer jag helt bort min mage. Det är som om jag hade en helt annan som jag bara kan fylla med det som verkligen betyder något.
2026-01-12


Lena Söderkvist
Utmärkt inställning. Hoppas att andra tänker så.
2026-01-06


Kungskobran
Man är den man är och undviker besvär då leker livet var dag till glädje och behag
2026-01-05


Marita Ohlquist
En underbar text om att vara nöjd med livet och sig själv. En fantastisk inledning, så även avslutet med mormors insiktsfulla ord.
2026-01-05