Logga in


Gårdens
vårdträd
vår älskade rönn
har slutligen
gett upp

ska jag
som folktron säger
låta resterna
förmultna
där de ligger?

eller
kapa och klyva
till ved
och värme?

känner
mig så kluven



Fri vers (Fri form)
av Elinor Sörensson
Publicerad 2026-01-06 15:18


jan myrefelt
Hej, har läst flera av dina texter och blir fångade av dem. De påverkar mig ger ett lugn från naturen tack
2026-01-24


La Magnólia
Jag instämmer med @BenGust. Varför inte göra en pall av en del eller något annat som blir till ett minne...?
2026-01-06


BenGust
Kan man göra pall av den och på så sätt bevara en del ?
2026-01-06