Går nästan varje dag förbi
Södersjukhuset
"Rum för avsked"
står det på skylten,
men jag,
jag säger aldrig "adieu".
Aldrig där.
Aldrig gjort.
Kommer nog en dag,
men inte än.
Jag går upp för trapporn förbi entrén
och tar trean vidare
in
mot
stan.
Fri vers (Modernistisk dikt)
av inathreepiecesuit
Publicerad 2026-02-06 09:13
sphinx
en dikt om att förneka det uppenbara! även om jag tänker att diktjaget vet om fakta...
2026-02-06